Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2008

Η ΠΤΩΣΗ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΕΙ.

ΑΠΟ ΤΗ ΕΦΗΜ. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Πτωτικά εν αναμονή σταθεροποιητικής τάσης

Ιδιαίτερα ανησυχητική παραμένει η αγορά στα ξηρού φορτίου σε όλα τα μεγέθη και περιοχές. Ο δείκτης BALTIC στις 16/10 έχασε 109 μονάδες φθάνοντας τις 1.506, ενώ αυτοί των CAPESIZE και Πάναμαξ έχασαν 150 και 123 μονάδες φθάνοντας τις 1,842 και 1,186 αντίστοιχα.

Αλήθεια, ποιο το ενδιαφέρον όταν η προσφορά τοννάζ είναι τόσο αυξημένη σε Ειρηνικό και Ατλαντικό, όταν CAPESIZE φορτίο σιδηρομετάλλευμα Αυστραλία / Κίνα πληρώνεται κάτω απο 7 δολ.;

Ιδια εικόνα και στα Πάναμαξ, με τα κυκλικά φορτία ανεξαρτήτως περιοχής να διαπραγματεύονται σε τετραψήφια νούμερα.

Στα CAPESIZE και στον Ειρηνικό η EDF με παράδοση Κίνα 28-31 Οκτωβρίου και για χρονική διάρκεια 4-6 μήνες ναύλωσε το M/V «CHANNEL NAVIGATOR» 172.058 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 1997, στα 25.000 δολ. την ημέρα ενώ η DEIULEMAR ναύλωσε το M/V «MINERAL CHINA» 171.995 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 2003 και για χρονική διάρκεια 12 μηνών στα 39.000 δολ. την ημέρα.

Στον Ατλαντικό η CLASSIC MARITIME με παράδοση Γαλλία 27 Οκτωβρίου - 7 Νοεμβρίου και για κυκλικό ταξίδι επαναπαράδοση Β. Ευρώπη - Μεσόγειο ναύλωσε το M/V «ANANGEL ODYSSEY» 171.660 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 2006, στα 25.000 δολ. την ημέρα.

Στα Πάναμαξ και στον Ειρηνικό η GMI με παράδοση Κίνα τέλη Οκτωβρίου μέσω Αυστραλίας και επαναπαράδοση Βραζιλία ναύλωσε το M/V «AENAOS» 72.413 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 1998, στα 8.000 δολ. την ημέρα ενώ η TRANSFIELD ναύλωσε το M/V «OCEANIS» 75.211 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 2001, με άμεσες ημερομηνίες παράδοσης Χονγκ Κονγκ μέσω επίσης Αυστραλίας επαναπαράδοση Κίνα στα 6.500 δολ. την ημέρα.

H DAEBO με παράδοση 17-20 Οκτωβρίου Κίνα μέσω Ινδονησίας και επαναπαράδοση Ν. Κορέα ναύλωσε το M/V «SHI DAI 2» 73.800 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 2007, στα 6.000 δολ. την ημέρα ενώ η NORDEN με παράδοση Ιαπωνία 14-16 Οκτωβρίου μέσω ανατ. ακτής Αυστραλίας και επαναπαράδοση Β. Ευρώπη ναύλωσε το M/V «FELICIA» 72.456 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 1997, στα 13.000 δολ. την ημέρα.

Στον Ατλαντικό η BUNGE με παράδοση Κόλπο Αμερικής τέλη Οκτωβρίου - αρχές Νοεμβρίου μέσω Αραβικού Κόλπου επαναπαράδοση Μουσκάτ ναύλωσε το M/V «PERGAMOS» 92.832 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 2007, στα 23.000 δολ. την ημέρα και 600.000 δολ. αμοιβή ταξιδίου υπό έρμα. ενώ η CARGILL με παράδοση Γαλλία τέλη Οκτωβρίου και για 2 φορτοεκφορτώσεις επαναπαράδοση Β. Ευρώπη - Μεσόγειο ναύλωσε το M/V «YANNIS B» 82,549 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 2008, στα 12,500 δολ. την ημέρα.

H PROLINE με παράδοση Βραζιλία 14-18 Οκτωβρίου και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη - Ιαπωνία ναύλωσε το M/V «IRON BILL» 82.191 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 2006, στα 23.000 δολ. την ημέρα.

Στα μικρότερα μεγέθη η STAR με παράδοση Ιαπωνία 20-30 Οκτωβρίου και για χρονική διάρκεια 6-8 μήνες ναύλωσε το M/V «YASA ILHAN» 55.518 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 2007, στα 14.000 δολ. την ημέρα ενώ η SK SHIPPING με παράδοση τέλη Οκτωβρίου επίσης Ιαπωνία και για κυκλικό ταξίδι επαναπαράδοση Απω Ανατολή ναύλωσε το M/V «SUNNY GLOBE» 55.715 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 2005, στα 14.000 δολ. την ημέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: