Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΚΤΟΠΛΟΙΙΑ ΚΑΙ ΜΑΥΡΑ ΧΑΛΙΑ

Ακτοπλοΐα: Υπό επανεξέταση μοντέλα συνδέσεων

Ένα μοντέλο ακτοπλοϊκών συνδέσεων «από τα παλιά» το οποίο μάλιστα είχε σχεδόν προ δεκαπενταετίας αποτελέσει τη βάση για δύο ή και περισσότερες μελέτες που εκπονήθηκαν τότε για λογαριασμό του τότε Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται να ανασυρθεί από «συρτάρια» ελέω της οικονομικής συγκυρίας.
Ουσιαστικά πρόκειται για «μοντέλο» το οποίο τότε οι «πανίσχυροι» δημοτικοί άρχοντες της εποχής συνεπικουρούμενοι από τους τοπικούς βουλευτές απέρριψαν στην λογική της «αναγκαιότητας» ύπαρξης κύριων γραμμών σύνδεσης των νησιών με κάλυψη από όσο το δυνατόν με πλοία μεγάλης μεταφορικής ικανότητας ανεξαρτήτως περιόδου και διακυμάνσεων.
Μάλιστα πάντα κατά τις ίδιες πληροφορίες ανάλογη «διάθεση» είχε καταγράψει και στις εργασίες της που έμειναν ημιτελείς η επιτροπή που είχε συσταθεί υπό την Ε. Τσουρή στην προηγούμενη σύνθεση της κυβέρνησης Παπανδρέου.
Καταλύτης πάντως των εξελίξεων στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες το αρμόδιο για τις πιστώσεις υπουργείο Οικονομίας το οποίο ωστόσο μέχρι σήμερα τηρεί «σιγή ασυρμάτου» όσον αφορά στα κονδύλια που πρωτίστως αναφέρονται στις «άγονες» γραμμές.
Έτσι με βάση τα στοιχεία συνολικά 35 άγονες γραμμές είναι στον «αέρα» εκ των οποίων οι 22 αφορούν στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και οι υπόλοιπες 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς ενώ είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες από το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για την προκήρυξη των διαγωνισμών από τον προηγούμενο Απρίλιο, το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει, όπως προαναφέρθηκε, απαντήσει ακόμη.
Σχετικά πρόσφατα μελέτη της XRTC περί της κατάστασης της ακτοπλοΐας είχε ουσιαστικά κάνει λόγο για δραματικές εξελίξεις λόγω της κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις εξ αιτίας του γεγονότος ότι μέχρι σήμερα δεν έχει εκσυγχρονιστεί- εναρμονιστεί το σύστημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών προς τον ισχύοντα από ετών ευρωπαϊκό κανονισμό αλλά και μίας σειράς άλλων στρεβλώσεων που η φετινή αλλά και παρελθόντων ετών μελέτες της XRTC είχαν καταδείξει.
Τα προμηνύματα πάντως για το τι μέλλεται να συμβεί ως προς την εξυπηρέτηση των μικρότερων κατά κύριο λόγο νησιωτικών συγκροτημάτων ήδη αποτελεί αντικείμενο ερωτημάτων που κατατέθηκαν στη Βουλή από την αντιπολίτευση.
jlazarou@theseanation.com
http://www.theseanation.gr/news/ferries/aktoploia-ipo-epaneksetasi.htm




Δεν υπάρχουν σχόλια: