"Όχι" από τους εφοπλιστές στην κοροϊδία της κυβέρνησης
Επισήμως από το καθ’ ύλην αρμόδιο θεσμικό όργανο της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας, δηλαδή από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), δεν έχει υπάρξει αντίδραση. Αφενός γιατί το προεδρείο της ΕΕΕ βρίσκεται εκτός συνόρων. Και αφετέρου γιατί είθισται να αποφεύγει τις αντιπαραθέσεις, θεωρώντας πως ό,τι έχουν να πουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες το κάνουν στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τους φορείς της πολιτείας.
Μιλώντας στο Capital.gr στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς τόνισαν ότι ο εφοπλιστικός κόσμος δεν αρνείται να βοηθήσει την εθνική οικονομία και το πράττει –συνήθως μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Όμως, καθώς η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει κρίση, οι όποιες επενδύσεις και συνεισφορές μπορούν να γίνουν εφόσον υπάρξει ένα ξεκάθαρο πλαίσιο πρωτοβουλιών και εντέλει κινήτρων. Γιατί άλλωστε, είναι ελάχιστα τα πλοία υπό ελληνική σημαία συγκριτικά με το μέγεθος του ελληνικότατου στόλου, θέτουν το ερώτημα και απαντούν: Γιατί άλλες χώρες δίνουν κίνητρα, δημιουργούν σημαίες ευκαιρίας και φιλόξενο περιβάλλον, κανονιστικό και σε επίπεδο λειτουργίας, ώστε να προσελκύουν πλοία.
Όπως σχολίαζαν εφοπλιστικοί κύκλοι, όσες φορές τα προηγούμενα χρόνια οι κυβερνήσεις ζήτησαν από τους πλοιοκτήτες να επενδύσουν στην Ελλάδα, υπήρχε ανταπόκριση. Αλλά οι περισσότεροι εξ’ αυτών το μετάνιωσαν λόγω της γραφειοκρατίας, της ασυνέπειας των κυβερνόντων κλπ.
Είναι ενδεικτικό, όπως ανέφεραν, ότι το τελευταίο «κάλεσμα» για επενδύσεις στο ελληνικό real estate κατέληξε σε φόρους ετησίως 15% επί της αξίας των ακινήτων που ανήκουν σε offshore εταιρείες. «Υπάρχει γενικότερη απογοήτευση από τον τρόπο που η πολιτεία αντιμετωπίζει τους επενδυτές, "τιμωρώντας " τους ουσιαστικά που φέρνουν χρήματα στη χώρα», ήταν το σχόλιο ανώτατου στελέχους μεγάλης ναυτιλιακής που τα προηγούμενα χρόνια προχώρησε και σε... στεριανές business. Και φέρνουν ως παράδειγμα την επί τουλάχιστον δύο δεκαετίας περιπέτεια του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου για να δημιουργήσει το Costa Navarino...
Οι αριθμοί της ναυτιλίας
Και υπενθυμίζουν τα μεγέθη της ναυτιλίας για την ελληνική οικονομία: στην δεκαετία 2000-2010, η ναυτιλία συνεισέφερε 140 δισ. ευρώ σε εισπράξεις από ξένο συνάλλαγμα στην Ελλάδα. Αυτό αντιστοιχεί στο ήμισυ του συνολικού δημόσιου χρέους της χώρας το 2009 που ισοδυναμούσε με 280 δισ. ευρώ, ήτοι 3,5 φορές των εισπράξεων της Ελλάδας από την ΕΕ για την περίοδο 2000-2013 που ανέρχονται σε 46 δισ. ευρώ (26 δισ. ευρώ από το Γ ΚΠΣ και 20 δισ. ευρώ από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς).
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, εισροές που οφείλονται σε 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Εντούτοις, το 50% από αυτά τα 140 δισ. ευρώ επανεξήχθησαν στο εξωτερικό, δεδομένου ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν για υπηρεσίες παρεχόμενες από άλλες χώρες.
Από τα στοιχεία δε, της Τράπεζας της Ελλάδος προκύπτει ότι στο πρώτο πεντάμηνο του 2011 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ανήλθε σε 5,643 δισ. ευρώ.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία αντιπροσωπεύει σήμερα σε χωρητικότητα το 40%, της κοινοτικής και το 15% της παγκόσμιας, ενώ περισσότερες από 1.300 ναυτιλιακές εταιρίες είναι εγκαταστημένες σήμερα στη χώρα.
Επανασύσταση του ΥΕΝ
Οι άνθρωποι της Ακτής Μιαούλη σπεύδουν να επαναλάβουν το πάγιο αίτημα πια, για επανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Για ποιο λόγο εμμένουν σε αυτό; Οι Έλληνες εφοπλιστές θεωρούν απαραίτητο έναν ισχυρό κρατικό φορέα που θα εκπροσωπεί τη χώρα στο εξωτερικό, θα έχει πλήρη ευθύνη της ναυτιλίας και επίγνωση όλων των θεμάτων της. Οι «βολές» εξάλλου για τις επιλογές και την στρατηγική της κυβέρνησης στο θέμα αυτό έχουν αφεθεί αρκετές φορές από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με πιο πρόσφατες τις αναφορές στην ετήσια έκθεσή της.
Στο σημείωμά του, ο πρόεδρος της ΕΕΕ, κ. Θ. Βενιάμης τόνισε για ακόμη μια φορά την αστοχία από πλευράς κυβέρνησης για την κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Στην έκθεση αναφέρεται ότι «η άνευ λόγου διάλυση του ΥΕΝ και η μετακίνηση του Λιμενικού Σώματος σε άλλες αρμοδιότητες δυσχεραίνουν την καθημερινή λειτουργία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και, συγχρόνως, εξασθενίζουν την ελληνική παρουσία στους διεθνείς οργανισμούς», παρουσία που στην δυναμική και στο κύρος της είχαν συμβάλει αποφασιστικά τα έμπειρα στελέχη του Λιμενικού Σώματος.
Συγκρίνοντας την ναυτιλία με τον τουρισμό, τους δύο τομείς με την μεγαλύτερη συνεισφορά στο εμπορικό ισοζύγιο, οι εφοπλιστές τονίζουν ότι το κράτος δεν επένδυσε στις αναγκαίες υποδομές για την συγκράτηση στη χώρα μεγαλύτερου μέρους του ξένου συναλλάγματος από τη ναυτιλία συγκρινόμενο με τις επενδύσεις για την τουριστική υποδομή. Συνεπώς, είναι προφανές ότι η ναυτιλία, με την αναγκαία υποδομή, θα μπορούσε να συντελέσει ουσιαστικά στην μελλοντική ανάπτυξη της Ελλάδας".
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Αρνητική 100% είναι η απάντηση των Ελλήνων εφοπλιστών στην πρόσκληση του πρωθυπουργού Γ.Παπανδρέου να συνεισφέρουν στην εθνική κρίση για τον απλό λόγο ότι ... έχουν ήδη συνεισφέρει την τελευταία δεκαετία 140 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία και η απάντηση ήταν υπερφορολόγηση των επενδύσεων τους στην Ελλάδα. Ας δούμε το ενδιαφέρον άρθρο της Ρόης Χάϊκου στο capital.gr.
"Πρόσκληση – πρόκληση προς τον ελληνικό εφοπλιστικό κόσμο από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Ευ. Βενιζέλο για να συνδράμει στη δημοσιονομική αναδόμηση της χώρας δεν εξέπληξε τον Πειραιά. Αλλά τον ενόχλησε. Γιατί μπορεί η πλειονότητα του ελληνόκτητου στόλου να μην έχει τη γαλανόλευκη σημαία ή οι Έλληνες εφοπλιστές να μην έχουν ουσιαστικές δραστηριότητες στην Ελλάδα, η συνεισφορά, όμως, της ναυτιλίας στην οικονομία είναι σημαντική, καλύπτοντας το 6% του ΑΕΠ.Επισήμως από το καθ’ ύλην αρμόδιο θεσμικό όργανο της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας, δηλαδή από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), δεν έχει υπάρξει αντίδραση. Αφενός γιατί το προεδρείο της ΕΕΕ βρίσκεται εκτός συνόρων. Και αφετέρου γιατί είθισται να αποφεύγει τις αντιπαραθέσεις, θεωρώντας πως ό,τι έχουν να πουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες το κάνουν στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τους φορείς της πολιτείας.
Μιλώντας στο Capital.gr στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς τόνισαν ότι ο εφοπλιστικός κόσμος δεν αρνείται να βοηθήσει την εθνική οικονομία και το πράττει –συνήθως μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Όμως, καθώς η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει κρίση, οι όποιες επενδύσεις και συνεισφορές μπορούν να γίνουν εφόσον υπάρξει ένα ξεκάθαρο πλαίσιο πρωτοβουλιών και εντέλει κινήτρων. Γιατί άλλωστε, είναι ελάχιστα τα πλοία υπό ελληνική σημαία συγκριτικά με το μέγεθος του ελληνικότατου στόλου, θέτουν το ερώτημα και απαντούν: Γιατί άλλες χώρες δίνουν κίνητρα, δημιουργούν σημαίες ευκαιρίας και φιλόξενο περιβάλλον, κανονιστικό και σε επίπεδο λειτουργίας, ώστε να προσελκύουν πλοία.
Όπως σχολίαζαν εφοπλιστικοί κύκλοι, όσες φορές τα προηγούμενα χρόνια οι κυβερνήσεις ζήτησαν από τους πλοιοκτήτες να επενδύσουν στην Ελλάδα, υπήρχε ανταπόκριση. Αλλά οι περισσότεροι εξ’ αυτών το μετάνιωσαν λόγω της γραφειοκρατίας, της ασυνέπειας των κυβερνόντων κλπ.
Είναι ενδεικτικό, όπως ανέφεραν, ότι το τελευταίο «κάλεσμα» για επενδύσεις στο ελληνικό real estate κατέληξε σε φόρους ετησίως 15% επί της αξίας των ακινήτων που ανήκουν σε offshore εταιρείες. «Υπάρχει γενικότερη απογοήτευση από τον τρόπο που η πολιτεία αντιμετωπίζει τους επενδυτές, "τιμωρώντας " τους ουσιαστικά που φέρνουν χρήματα στη χώρα», ήταν το σχόλιο ανώτατου στελέχους μεγάλης ναυτιλιακής που τα προηγούμενα χρόνια προχώρησε και σε... στεριανές business. Και φέρνουν ως παράδειγμα την επί τουλάχιστον δύο δεκαετίας περιπέτεια του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου για να δημιουργήσει το Costa Navarino...
Οι αριθμοί της ναυτιλίας
Και υπενθυμίζουν τα μεγέθη της ναυτιλίας για την ελληνική οικονομία: στην δεκαετία 2000-2010, η ναυτιλία συνεισέφερε 140 δισ. ευρώ σε εισπράξεις από ξένο συνάλλαγμα στην Ελλάδα. Αυτό αντιστοιχεί στο ήμισυ του συνολικού δημόσιου χρέους της χώρας το 2009 που ισοδυναμούσε με 280 δισ. ευρώ, ήτοι 3,5 φορές των εισπράξεων της Ελλάδας από την ΕΕ για την περίοδο 2000-2013 που ανέρχονται σε 46 δισ. ευρώ (26 δισ. ευρώ από το Γ ΚΠΣ και 20 δισ. ευρώ από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς).
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, εισροές που οφείλονται σε 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Εντούτοις, το 50% από αυτά τα 140 δισ. ευρώ επανεξήχθησαν στο εξωτερικό, δεδομένου ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν για υπηρεσίες παρεχόμενες από άλλες χώρες.
Από τα στοιχεία δε, της Τράπεζας της Ελλάδος προκύπτει ότι στο πρώτο πεντάμηνο του 2011 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ανήλθε σε 5,643 δισ. ευρώ.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία αντιπροσωπεύει σήμερα σε χωρητικότητα το 40%, της κοινοτικής και το 15% της παγκόσμιας, ενώ περισσότερες από 1.300 ναυτιλιακές εταιρίες είναι εγκαταστημένες σήμερα στη χώρα.
Επανασύσταση του ΥΕΝ
Οι άνθρωποι της Ακτής Μιαούλη σπεύδουν να επαναλάβουν το πάγιο αίτημα πια, για επανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Για ποιο λόγο εμμένουν σε αυτό; Οι Έλληνες εφοπλιστές θεωρούν απαραίτητο έναν ισχυρό κρατικό φορέα που θα εκπροσωπεί τη χώρα στο εξωτερικό, θα έχει πλήρη ευθύνη της ναυτιλίας και επίγνωση όλων των θεμάτων της. Οι «βολές» εξάλλου για τις επιλογές και την στρατηγική της κυβέρνησης στο θέμα αυτό έχουν αφεθεί αρκετές φορές από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με πιο πρόσφατες τις αναφορές στην ετήσια έκθεσή της.
Στο σημείωμά του, ο πρόεδρος της ΕΕΕ, κ. Θ. Βενιάμης τόνισε για ακόμη μια φορά την αστοχία από πλευράς κυβέρνησης για την κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Στην έκθεση αναφέρεται ότι «η άνευ λόγου διάλυση του ΥΕΝ και η μετακίνηση του Λιμενικού Σώματος σε άλλες αρμοδιότητες δυσχεραίνουν την καθημερινή λειτουργία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και, συγχρόνως, εξασθενίζουν την ελληνική παρουσία στους διεθνείς οργανισμούς», παρουσία που στην δυναμική και στο κύρος της είχαν συμβάλει αποφασιστικά τα έμπειρα στελέχη του Λιμενικού Σώματος.
Συγκρίνοντας την ναυτιλία με τον τουρισμό, τους δύο τομείς με την μεγαλύτερη συνεισφορά στο εμπορικό ισοζύγιο, οι εφοπλιστές τονίζουν ότι το κράτος δεν επένδυσε στις αναγκαίες υποδομές για την συγκράτηση στη χώρα μεγαλύτερου μέρους του ξένου συναλλάγματος από τη ναυτιλία συγκρινόμενο με τις επενδύσεις για την τουριστική υποδομή. Συνεπώς, είναι προφανές ότι η ναυτιλία, με την αναγκαία υποδομή, θα μπορούσε να συντελέσει ουσιαστικά στην μελλοντική ανάπτυξη της Ελλάδας".
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου