Ελλειψη ναυπηγήσεων (και επισκευών), στάση εμπορίου
πρόσφατη πληροφορία ότι η γερμανική ιδιοκτησία του Ναυπηγείου, η ΤhyssenΚrupp, επιθυμεί την πώληση της μεγαλύτερης ναυπηγικής μονάδας της χώρας επανέφερε στην επιφάνεια τη δραματική συρρίκνωση των δραστηριοτήτων στα ελληνικά ναυπηγεία και τη σχεδόν βέβαιη απώλεια θέσεων εργασίας αφού το ελληνικό Δημόσιο, που είναι οβασικός τροφοδότης τους με έργα του Πολεμικού Ναυτικού, δεν προχωρεί για οικονομικούς λόγους σε ναυπήγηση ή επισκευή πολεμικών πλοίων.
Επιπλέον μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και Ναυπηγείου Σκαραμαγκά υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες: το Πολεμικό Ναυτικό εξακολουθεί να μην παραλαμβάνει το περιβόητο υποβρύχιο που χτίστηκε στο Κίελο, το πρόγραμμα των φρεγατών στο οποίο ήλπιζαν τα μέγιστα οι Γερμανοί καρκινοβατεί και οι πρόσφατες αποφάσεις των Βρυξελλών καλούν τον Σκαραμαγκά (δηλαδή, τους Γερμανούς) να επιστρέψει περί τα 230 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο (πάνω από 400 εκατ., αν συνυπολογιστούν και τόκοι!) ως παράνομες ενισχύσεις παλαιοτέρων περιόδων τα οποία η ΤhyssenΚrupp δεν αναγνωρίζει αφού δεν έγιναν επί των ημερών της και δεν επιθυμεί να καταβάλει.
Οσο δεν επιλύεται αυτό το βασικό τρίπτυχο προβλημάτων (και γερμανικών αιτημάτων) τόσο η γερμανική πλευρά θα πιέζει και ενδεχομένως θα εκβιάζει. Στο «τιμόνι» του ναυπηγείου εδώ και τρία χρόνια βρισκόταν ο κ. Ρ. Κούλμαν, στέλεχος της ΤhyssenΚrupp και παλιός πρόεδρος του μεγαλύτερου συνδικάτου της Γερμανίας, αυτού των μεταλλουργών, δηλαδή άνθρωπος έμπειρος σε διαπραγματεύσεις και ελιγμούς.
Ο κ. Κούλμαν, όμως, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», μετατίθεται στο Αμβούργο στα πλοία επιφανείας του ομίλου και ο αντικαταστάτης του θα είναι σαφώς πιο σκληρός στη στάση του.Αλλωστε εδώ και περίπου έξι μήνες ο γερμανικός όμιλος που έχει πληγεί από τη διεθνή ύφεση έχει ξεκινήσει ευρύτερο πρόγραμμα περικοπών και συρρίκνωσης εργασιών τόσο μέσα στη Γερμανία όσο και (κυρίως) στις θυγατρικές της εκτός της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρουν και οι χθεσινοί «Financial Τimes», εγκαταλείπει θυγατρικές, προχωρεί σε συγχωνεύσεις και μειώνει προσωπικό.Ευνόητο είναι ότι με τις εκκρεμότητες στην Ελλάδα, οι οποίες μοιραία συνεπάγονται οικονομική αιμορραγία για τον όμιλο, το Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά είναι από τα πρώτα «θύματα» της περιβόητης εξυγίανσης.
Πολλές φορές οι εργαζόμενοι του σωματείου «Τρίαινα» στον Σκαραμαγκά έκαναν στάση εργασίας και αλλεπάλληλες παραστάσεις σε εργοδοσία, ΓΣΕΕ και κυβέρνηση ζητώντας λύσεις και να ανανεωθούν συμβάσεις εργασίας που λήγουν αλλά δεν υπάρχουν δουλειές και οι συμβασιούχοι απομακρύνονται άμα τη λήξει των συμβάσεων.
Παρέμβαση έκανε πρόσφατα και η ΓΣΕΕ για τον Σκαραμαγκά ζητώντας άμεση διαμόρφωση ειδικού αναπτυξιακού προγράμματος για τον κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας ώστε να προχωρήσουν προγράμματα εκσυγχρονισμού, αλλά υπό τις σημερινές συνθήκες οι προτάσεις ακούγονται κενές περιεχομένου.
BHMA- ΡΕΠΟΡΤΑΖ Α. Γ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣΗ
πρόσφατη πληροφορία ότι η γερμανική ιδιοκτησία του Ναυπηγείου, η ΤhyssenΚrupp, επιθυμεί την πώληση της μεγαλύτερης ναυπηγικής μονάδας της χώρας επανέφερε στην επιφάνεια τη δραματική συρρίκνωση των δραστηριοτήτων στα ελληνικά ναυπηγεία και τη σχεδόν βέβαιη απώλεια θέσεων εργασίας αφού το ελληνικό Δημόσιο, που είναι οβασικός τροφοδότης τους με έργα του Πολεμικού Ναυτικού, δεν προχωρεί για οικονομικούς λόγους σε ναυπήγηση ή επισκευή πολεμικών πλοίων.
Επιπλέον μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και Ναυπηγείου Σκαραμαγκά υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες: το Πολεμικό Ναυτικό εξακολουθεί να μην παραλαμβάνει το περιβόητο υποβρύχιο που χτίστηκε στο Κίελο, το πρόγραμμα των φρεγατών στο οποίο ήλπιζαν τα μέγιστα οι Γερμανοί καρκινοβατεί και οι πρόσφατες αποφάσεις των Βρυξελλών καλούν τον Σκαραμαγκά (δηλαδή, τους Γερμανούς) να επιστρέψει περί τα 230 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο (πάνω από 400 εκατ., αν συνυπολογιστούν και τόκοι!) ως παράνομες ενισχύσεις παλαιοτέρων περιόδων τα οποία η ΤhyssenΚrupp δεν αναγνωρίζει αφού δεν έγιναν επί των ημερών της και δεν επιθυμεί να καταβάλει.
Οσο δεν επιλύεται αυτό το βασικό τρίπτυχο προβλημάτων (και γερμανικών αιτημάτων) τόσο η γερμανική πλευρά θα πιέζει και ενδεχομένως θα εκβιάζει. Στο «τιμόνι» του ναυπηγείου εδώ και τρία χρόνια βρισκόταν ο κ. Ρ. Κούλμαν, στέλεχος της ΤhyssenΚrupp και παλιός πρόεδρος του μεγαλύτερου συνδικάτου της Γερμανίας, αυτού των μεταλλουργών, δηλαδή άνθρωπος έμπειρος σε διαπραγματεύσεις και ελιγμούς.
Ο κ. Κούλμαν, όμως, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», μετατίθεται στο Αμβούργο στα πλοία επιφανείας του ομίλου και ο αντικαταστάτης του θα είναι σαφώς πιο σκληρός στη στάση του.Αλλωστε εδώ και περίπου έξι μήνες ο γερμανικός όμιλος που έχει πληγεί από τη διεθνή ύφεση έχει ξεκινήσει ευρύτερο πρόγραμμα περικοπών και συρρίκνωσης εργασιών τόσο μέσα στη Γερμανία όσο και (κυρίως) στις θυγατρικές της εκτός της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρουν και οι χθεσινοί «Financial Τimes», εγκαταλείπει θυγατρικές, προχωρεί σε συγχωνεύσεις και μειώνει προσωπικό.Ευνόητο είναι ότι με τις εκκρεμότητες στην Ελλάδα, οι οποίες μοιραία συνεπάγονται οικονομική αιμορραγία για τον όμιλο, το Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά είναι από τα πρώτα «θύματα» της περιβόητης εξυγίανσης.
Πολλές φορές οι εργαζόμενοι του σωματείου «Τρίαινα» στον Σκαραμαγκά έκαναν στάση εργασίας και αλλεπάλληλες παραστάσεις σε εργοδοσία, ΓΣΕΕ και κυβέρνηση ζητώντας λύσεις και να ανανεωθούν συμβάσεις εργασίας που λήγουν αλλά δεν υπάρχουν δουλειές και οι συμβασιούχοι απομακρύνονται άμα τη λήξει των συμβάσεων.
Παρέμβαση έκανε πρόσφατα και η ΓΣΕΕ για τον Σκαραμαγκά ζητώντας άμεση διαμόρφωση ειδικού αναπτυξιακού προγράμματος για τον κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας ώστε να προχωρήσουν προγράμματα εκσυγχρονισμού, αλλά υπό τις σημερινές συνθήκες οι προτάσεις ακούγονται κενές περιεχομένου.
BHMA- ΡΕΠΟΡΤΑΖ Α. Γ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου